سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با بخش های یک سایت حرفه ای

آشنایی با بخش های یک سایت حرفه ای.

 

یک سایت حرفه ای و استاندارد از قسمت های مختلف اختصاصی یا عمومی تشکیل شده است که در ادامه قصد داریم با انواع قسمت های عمومی، استاندارد و ثابت سایت های حرفه ای آشنا شویم.

عوامل-موثر-بر-موشن-گرافیک-دو-بعدی

 

بخش های یک سایت حرفه ای

سربرگ سایت:

 

هدر یک بار ایجاد می شود و در تمام صفحات تکرار می شود. برای درج لوگو و قرار دادن نام شرکت یا شرکت و همچنین ایجاد دسترسی بین بخش های مختلف سایت از طریق منو از قسمت بالای سایت به نام هدر استفاده می شود که اولین قسمتی است که توسط کاربر مشاهده می شود. کاربر و می تواند تاثیر زیادی داشته باشد، باید روی مخاطب باشد، هنگام طراحی سایت حرفه ای باید به آن توجه زیادی داشته باشید.

 

قرار دادن لوگو در هدر سایت بسیار مهم است زیرا مخاطبان می دانند که آیا کسب و کار شما حرفه ای است یا خیر. اگر از لوگوی بی کیفیت کپی شده از دیگران استفاده کنید، مطمئناً اعتماد بسیاری از کاربران را از دست خواهید داد.

محتوای سایت:

 

محتوا به کلمات، عکس‌ها، صداها و ویدیوهای ارزشمندی که در صفحات مرتبط قرار می‌گیرد اشاره دارد. پس از مشاهده هدر و مشاهده منوی صفحات ارزشمند سایت، کاربران جذب وب سایت می شوند که پس از آن محتوای خوب و با کیفیت سایت می تواند زمان ماندگاری کاربر و بازدید از سایت های مختلف را افزایش دهد. شرکت طراحی سایت باید قابلیت ارائه محتوا مناسب به شما را نیز داشته باشد.

 

پس توجه زیادی داشته باشید که مطالب ارزشمند و ضروری را در بین بازدیدکنندگان سایت خود قرار دهید. به خاطر داشته باشید که محتوای خوب باید شامل کلمات و جملات ارزشمند، عکس های جذاب با حجم کم و ویدئوها و صوت های مرتبط با متن با حجم مناسب باشد تا کاربر را جذب و تشویق به ماندن در سایت کند.

نوار کناری:

 

به قسمت های کناری یک وب سایت، سایدبار می گویند و برای قرار دادن تبلیغات، لینک دادن به مطالب دیگر، آمار سایت و ... مناسب هستند. نوار کناری بسته به طرح و نیاز می تواند در سمت چپ یا راست و همچنین در دو طرف قرار گیرد. از سایت وجود این قسمت در هر سایتی الزامی نیست و بسته به نیاز سایت می توان یک، دو یا هیچ سایدبار باقی گذاشت.

پاورقی:

 

به طراحی فوتر سایت توجه زیادی نمی شود اما بسیار مهم است زیرا بهترین قسمت قرار دادن آدرس، اطلاعات تماس، نحوه ارتباط با شما، ایجاد منو برای دسترسی به برخی از قسمت های سایت، قرار دادن است. آخرین مقالات منتشر شده، قرار دادن شبکه های اجتماعی متعلق به سایت (کپی رایت)، قرار دادن نماد و سایر اطلاعات متفرقه می باشد.

نکته مطالعه:

 

ویژگی ها و مشخصات یک سایت حرفه ای

 

در زیر به طور کامل و کامل ویژگی های مختلف یک سایت حرفه ای و استانداردهای یک وب سایت خوب را توضیح خواهیم داد.

1. نام دامنه مناسب را انتخاب کنید:

 

ویژگی اصلی که در راه اندازی یک سایت حرفه ای باید به آن توجه کنید، انتخاب یک نام اینترنتی خوب و جذاب و ارتباط آن با کسب و کار شما است. برای انتخاب نام دامنه خود می توانید از نام برند استفاده کنید، سعی کنید نامی مشخص و ماندگار انتخاب کنید تا دامنه شما در ذهن بماند.

 

هنگامی که نام دامنه اینترنتی و لوگوی خود را به درستی انتخاب کردید، وقت آن است که کارهای بزرگتری انجام دهید تا بسیاری از کاربران متوجه وب سایت و رونق کسب و کار شما شوند. در طراحی سایت وردپرس با قالب اختصاصی نیز این موارد انجام میشود. بنابراین سعی کنید که اگر cms شما وردپرسی است از قالب کدنویسی شده به دست متخصص استفاده کنید.

 

دامنه مناسب پروفایل سایت حرفه ای

2. سرویس میزبانی مناسب را انتخاب کنید:

 

انتخاب هاست با کیفیت و حرفه ای می تواند در جلب رضایت کاربران بسیار موثر باشد. سایتی که کند و کند باشد ترافیک کمی دریافت می کند و ممکن است رتبه خوبی در نتایج موتورهای جستجو نداشته باشد. بنابراین در هنگام انتخاب هاست خود به مواردی مانند کیفیت خدمات آن، زمان پاسخگویی به مشکلات و در دسترس بودن دائمی آن توجه زیادی داشته باشید.

3. تامین امنیت سایت:

 

امنیت یک عامل مهم در هر سایت حرفه ای است. از آنجایی که سرقت هویت و اطلاعات در اینترنت زیاد است، بحث امنیت کاربران بسیار مهم است و موضوع امنیت کاربران برای گوگل بسیار مهم است.

 

برای امنیت، می توانید از گواهی امنیتی SSL در وب سایت استفاده کنید تا اعتبار خود را افزایش دهید و اعتماد کاربران را به شما افزایش دهید. با انجام این کار، ارتباط بین خود و مشتریان خود را رمزگذاری خواهید کرد و دیگر نگران سرقت اطلاعات شخصی خود نخواهید بود.

4. به ساختار و ظاهر سایت توجه کنید:

 

تعیین طراحی و چیدمان مناسب برای سایت بسیار مهم است. ابتدا باید ساختار و ویژگی های ظاهری مناسب یک سایت خوب را بشناسید تا بتوانید بهترین آن را برای سایت خود در نظر بگیرید تا بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند و نیازهای خود را برآورده کنند.